Cati copii obezi sunt in SUA?


20,2% dintre copiii de pana la patru ani din S.U.A. sunt obezi.

Principala cauza a obezitatii este alimentatia nesanatoasa. Potrivit medicilor, preferintele alimentare se stabilesc la varsta de 2 ani iar schimbarea dietei este mai dificila dupa aceasta varsta. Putini dintre parinti stiu ca ceea ce se intampla, din punct de vedere alimentar, in primii ani de viata, este hotarator pentru intreaga viata.

Pentru o alimentatie optima in perioada copilariei carbohidratii ar trebui sa ocupe cea mai mare parte din alimentatia unui copil – aproximativ 54%, urmati de proteine (32%) si lipide (14%). Surse importante de carbohidrati sunt cerealele integrale si produsele derivate (painea, pastele, orezul si biscuitii simpli sunt cateva exemple). Majoritatea proteinelor (2/3 din aportul total de proteine) ar trebui sa fie de origine animala (carne slaba, oua, lactate degresate sau semidegresate), iar 1/3 de origine vegetala (fasole, naut, linte, mazare, nuci si seminte), iar sursele de lipide recomandate sunt cele de origine vegetala (ulei de masline, in, samburi de struguri).

Micul dejun îmbunatateste performanta mentala a copilului si concentrarea la activitatile scolare. Acesta ar trebui sa contina o portie de cereale, o portie de proteine (de exemplu 4-5 migdale) si o portie de lactate (un pahar de lapte). Pranzul trebuie sa contina alimente diverse si consistente. Un meniu sanatos de pranz poate include o ciorba de legume si o portie de peste cu doua felii de paine integrala. Cina trebuie sa contina o portie de cereale, una de proteine si alta de legume. De exemplu, 100 de grame de carne de pui cu orez si salata de cruditati.

„Gustările dintre mesele principale trebuie să furnizeze fiecare 10% din necesarul total de calorii pentru o zi. Astfel, la o gustare se pot consuma alimente care să se încadreze în maximum 200 de kilocalorii. Studiile au arătat că gustările bogate în grăsimi pot contribui pe termen lung la instalarea obezităţii infantile”, explică Nicoleta Tupiţă, specialist Nestlé Nesquik Plus.

Aceasta problema poate fi combatuta prin alegerea unor gustari echilibrate care sa asigure alimentatia diversificata a copilului. O gustare echilibrata poate fi compusa dintr-un produs lactat (un pahar de lapte sau un iaurt) si un fruct sau o leguma (de exemplu, o banana sau o portocala care are un continut bogat de vitamina C), ceea ce satisface rapid apetitul celui mic, cu un consum redus de calorii. Pentru a oferi laptelui un gust delicios, el poate fi preparat cu 3-4 lingurite de cacao, care pe langa bunatatea gustului de ciocolata, îi asigură copilului o serie de vitamine importante precum vitamina C, vtamina E, vitaminele B1, B3, B5, B6 şi B9. Alte exemple de gustari echilibrate pot fi: un mar (o sursă bogata de vitamine) si 25 de grame de nuci sau fructe uscate sau un sandvici cu carne slaba si o portocala.



Categorii:News

Etichete:, ,

19 răspunsuri

  1. @Cristina: Am adaugat mai multe detalii la articol. Multumesc!

  2. Un meniu sanatos de pranz poate include o ciorba de legume si o portie de peste cu doua felii de paine integrala

    Citi copii din America crezi ca se duc cu ciorba de legume si o portie de peste la scoala? Vreun copil din Romania duce asa ceva la scoala?

    Sa fim seriosi, oameni cu „specialitate” cred ca totul este ca in cartile de unde au invatat. Nici macar nu au legatura cu viata de zi cu zi.

    • @Cristina: Nu pot sa te contrazic, ai toate argumentele adevarului in ceea ce spui. America=tara fast-food-ului. Dar din cate m-am documentat, in SUA sunt foarte multe scoli care au cantina lor proprie. Ceea ce inseamna ca sansele de a gasi ciorba la cantine sunt foarte mari. Insa, cum naiba un copil sa serveasca ciorba cand langa ea stau hoddogurile? Poate la acest lucru ar trebuie sa se lucreze.

      In Romania sunt prea putine scoli care detin cantina (exceptie fac liceele si facultatile). Si singura varianta care le ramane copiilor este chioscul din incinta scolii sau fast-food-ul din apropiere.

      • Din cite stiu eu, nici o cantina nu serveste ciorbe si peste. Ele servesc cam aceeasi mincare care o gasesti la restaurantele fast-food. Intentia nu este de a servi sanatos, ci de a servi ieftin.

  3. @Cristina: Aici imi permit sa te contrazic. Am fost prin mai multe licee si universitati si am observat ca in fiecare zi difera meniul de la cantina si la felul intai se serveste ciorba. Intradevar, nu la toate cantinele se procedeaza la fel. Cat despre calitatea mancarii… zeama multa sa-ti ajunga.

  4. Deci sa inteleg ca guvernul SUA impune scolilor numai mancarea de fast-food? Exclus Cristina. Guvernul impune legile sanitar-veterinare si de protectia alimentelor. Că se face o buna propaganda mancarii de fast-food e cu totul altceva.

  5. Poi daca medicii, specialistii si toti ceilalti din breasla lor ne-ar recomanda sa mancam asa cum crezi tu ca este in viata de zi cu zi, atunci care mai e rolul lor? Atunci hai sa le dam eject tuturor ca si asa, ce spun ei nu se intalneste in practica. Acestia macar te atentioneaza asupra unei cauze si iti dau niste sfaturi despre cum poate fi evitata. Cristina, tu ai punctul tau de vedere eu il am pe al meu. Dar imi permit sa-ti spun ca dorita oamenilor de stiinta, medicilor omenirea a evoluat.

    • Eu vreaus a spun ca teoria este diferita de practica. Sa se duca specialistii astia in Africa si sa le spuna acelor oameni care maninca scoarta copacilor ca nu trebuie sa manince asa ceva, ci ca trebuie sa manince ciorba si peste la prinz si carne de pui cu orez la cina.

      Ce conteaza teoria cind nu poate fi pusa in practica? Apoi, am mai intilnit asa zisi specialisti care vorbesc din carti, dar care nu corespunde cu adevarul trait in fiecare zi.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat asta: