De unde ne luam vitamina D in sezonul rece?

vitamina D

Vitamina D este unul dintre nutrientii responsabili de mentinerea corpului sanatos.

Aceasta este esentiala in reglarea nivelului de calciu si fosfor in organism – elemente direct responsabile de sanatatea oaselor, dintilor si a muschilor.

Lipsa vitaminei D este cea mai frecventa deficienta intalnita la nivel mondial. Un studiu facut de “Spanish Foundation for Science and Technology” arata ca 70% din populatia Europei are de suferit din cauza lipsei de vitamina D.

Deficienta de vitamina D afecteaza toate natiile indiferent de varsta.

De unde ne luam aceasta vitamina?

Soarele este principala sursa. Corpul uman produce “vitamina soarelui” prin expunere directa la razele ultraviolete. O expunere constanta si controlata, desigur. Bine, bine, dar ce facem in sezonul rece? Stim ca din noiembrie si pana in martie-aprilie Soarele este scump la vedere. Cum ne luam iarna doza zilnica de vit. D? Sau cum fac asta locuitorii zonelor nordice?

Nu exista un nivel optim, general valabil. Necesarul zilnic difera de la zona la zona, de la natie la natie si chiar de la individ la individ. De exemplu adultii englezi au nevoie de 10mg pe zi. In SUA se recomanda pana la 20mg pe zi.

“Vitamina D se gaseste sub doua forme: D3 si D2.”
Prin piele corpul absoarbe razele ultraviolete si le transforma in vitamina D3. Vitamina D2 se gaseste in plante, cu precadere in ciuperci. O sursa bogata de vitamina D2 este uleiul de ficat de cod. Mai gasim vitamina D2 in ton, sardine, galbenus de ou, cereale integrale si in lapte. O cana de lapte integral asigura 30% din necesarul zilnic.


Autor: Romica Bocsa

A fost articolul de ajutor?

0 / 0

Lasă un comentariu

Visitor Rating: 5 Stars

%d blogeri au apreciat: